poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Amoniaczki z maszynki


Składniki:
1 kg mąki
200 g masła
6 żółtek
1 szklanka (250 ml) cukru
2 opakowania cukru waniliowego
2 czubate łyżeczki amoniaku
1 szklanka śmietany
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki smalcu (opcjonalnie)

 Mąkę siekamy z masłem, cukrem i cukrem waniliowym, mąką ziemniaczaną i smalcem. Żółtka dodajemy do zagłębienia w posiekanych składnikach, w miseczce lub kubku dodajemy amoniak do śmietany, energicznie mieszamy i dolewamy do żółtek. Wszystko szybko zagniatamy. Do maszynki do mięsa instalujemy końcówkę do wyciskania ciastek (jeśli nie było jej w zestawie z maszynką, bez problemu można taką dokupić w sklepie). Partiami przepuszczamy ciasto przez maszynkę a uformowane ciastka układamy na blaszkach wyścielonych papierem do pieczenia. Pieczemy do zrumienienia.
Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis doskonały! przed chwilą skończyłam piec--wyszły jak u mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam jakiej Śmietany Pani użyła ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam pojęcia, że tak można wykorzystać maszynkę do mięsa :D na https://www.oleole.pl/maszynki-do-mielenia.bhtml nawet oglądałam ostatnio bo widzę w dobrych cenach mają. A tu proszę, nie tylko mięso czy szatkowanie warzyw, zastosowań całe mnóstwo. I tajemnica czemu te ciastka mają taki wzór rozwiązana dla mnie. Bo naprawdę nie miałam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...