niedziela, 10 listopada 2013

Tort serowy z bakaliami


Kolejne ciasto z serii tych, które smakują najlepiej 2-3 dni po upieczeniu, ale jak widać na załączonych zdjęciach duża część ciasta zniknęła już w porze niedzielnej porannej kawy :))

Składniki:
Ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
200 g masła
3 żółtka
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki kwaśnej śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa:
1 kg białego tłustego sera
5 żółtek
200 g masła
1 budyń waniliowy
1,5 szklanki cukru
100 g rodzynek
70g posiekanych suszonych moreli
70 g posiekanych, prażonych w piekarniku i pozbawionych skórki orzechów laskowych
30 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
Polewa czekoladowa:
2 tabliczki czekolady takiej jaką lubicie
1 łyżka masła
4 łyżki mleka

Z podanych składników zagnieść ciasto. Użyłam tortownicy o średnicy 28 cm, więc podzieliłam ciasto na 3 części, każdą część rozwałkować i wyłożyć tortownicę, piec ok 20 minut w temperaturze 200 stopni do zrumienienia. Jeśli używacie mniejszej tortownicy z tej ilości ciasta można upiec 4 lub 5 placków, wtedy tort będzie miał więcej warstw. 
Ser zmielić jeden raz. W garnku, na małym ogniu, rozpuścić masło, dodać cukier i stopniowo dokładać ser i po jednym żółtku. Cały czas mieszać i nie dopuścić do przypalenia, dlatego najlepiej wszystkie składniki przygotować sobie przed postawieniem garnka na ogniu i mieć je w zasięgu ręki. Na końcu dodać budyń i bakalie. Masa powinna nieco zgęstnieć.
Krążki kruchego ciasta przełożyć masą serową, ostatnią warstwą powinien być placek. Tort na wierzchu obciążyć, np. drewnianą deseczką i odstawić na co najmniej 3 godziny w chłodne miejsce aby ser zastygł. Do masy serowej można dodać inne bakalie, ja dodałam akurat te, które miałam w szafce.
W misce ustawionej nad garnkiem z wrzątkiem roztopić składniki polewy, kiedy uzyskamy gładką, czekoladową emulsję, polać wierzch tortu.
Smacznego.





4 komentarze:

  1. Pyszny i kremowy, coś dla mnie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to musiało być dobre... Sernikowe ciasta po prostu uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super- po mojej wczorajszej porażce ciastowej nie mamy ciacha w domu i jestem na cukrowym głodzie- ale bym zjadła kawałek takiego cudeńka!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...