poniedziałek, 23 grudnia 2013

Keks świąteczny


To mój pierwszy keks w życiu... lubię, ale nie piekłam... przepis dostałam od koleżanki... sprawdzony i prosty, wyszedł pyszny...

Składniki:
10 łyżek mąki pszennej
7 jajek
7 łyżek cukru pudru
200 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki spirytusu
3 łyżki cukru waniliowego
bakalie po garści, koniecznie: suszona śliwka, rodzynki, migdały i orzechy, inne według uznania. Dodałam suszone figi, kandyzowane owoce i skórki.

Bakalie wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia wtedy nie opadną na dno. Utrzeć żółtka z cukrem, miękkim masłem, spirytusem i cukrem waniliowym, dodać do mąki z proszkiem. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli i delikatnie wmieszać do masy. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć do niej ciasto. Piec ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Jeśli w trakcie pieczenia zbytnio się zrumieni zmniejszyć temperaturę i piec do końca czasu.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...