środa, 21 sierpnia 2013

Sernik Isaura


To już klasyka w mojej kuchni, piekłam go może ze sto razy. Jeśli mam dostęp do sera o dość luźnej, nie zbitej konsystencji nie przepuszczam go przez maszynkę, najczęściej używam twarogu śmietankowego. Jeśli ser jest bardziej zbity wystarczy raz go zmielić. Ser z wiaderka u mnie się nie sprawdza, więc nie polecam. Uwielbiam takie przepisy, które mogę dopasować do siebie a ten jest niezwykle modyfikowalny, jeśli mam ochotę przed pieczeniem posypuję ciasto np. wiśniami, morelami, a po upieczeniu zamiast kokosu używam płatków migdałowych, siekanych orzechów, różnych polew czekoladowych.

Składniki:

Spód:
1 i 1/2 szklanki mąki
3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
20 dag masła
1 i 1/2 szklanki cukru
4 jaja
cukier waniliowy
sól

Masa serowa:
70-100 dag białego sera
10 dag masła
4 jaja
1 szklanka cukru
wiórki kokosowe

Masło, wraz z cukrem, kakao i cukrem waniliowym włożyć do garnka, dodać 5 łyżek wody i gotować 5 min. Otrzymaną polewę trochę ostudzić i wmieszać żółtka dodając je po jednym. Odlać pół szklanki masy, do reszty wmieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i ubitą na sztywno pianę z pozostałych białek ze szczyptą soli. W misce utrzeć masło na masę serową z cukrem i dodawać stopniowo jajka i ser. Do blachy (użyłam o wymiarach 38x26 cm) wylać ciasto i łyżką na wierzch kłaść masę serową, nie powinno być ortodoksyjnie równo ;)) Piec ok. 60 min. w temperaturze 200 stopni. Zaraz po wyjęciu z piekarnika wierzch ciasta posmarować odlaną częścią masy kakaowej i posypać wiórkami kokosowymi. Odstawić do wystygnięcia.
Smacznego!


1 komentarz:

  1. u mnie w domu bardzo często jest ten sernik :) tylko zawsze polewam samą czekoladą i robię łaciaty :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...